Stofhimlen

Handelsbetingelser

Velkommen hos Stofhimlen

Her kan du i ro og mag handle lækre metervarer og sytilbehør døgnet rundt. Når du handler I vores
webshop, klikker du bare på de varer du ønsker og lægger dem i din indkøbskurv. Der er ikke noget
minimumsbeløb du skal handle for, men hvis du samlet køber for over 599 kroner så betaler vi din fragt.

 

BETALING

Stofhimlen modtager online betalinger med; Visa/Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når
varen sendes afsted.
Du kan også betale via Mobilepay. Vores nummer er 127825
Alle beløb er i danske kroner og inklusiv 25% moms
Stofhimlen benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol hvilket
betyder dine data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende. Stofhimlen får ikke kendskab til og
opbevarer heller ikke dine betalingsoplysninger.
Stofhimlens egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL-protokol.

 

LEVERING

Stofhimlen leverer kun i Danmark og leveringstiden for din ordre er 2-5 hverdage.
Vi afsender varer med følgende:
GLS – Pakkeshop,
DAO – Pakkeshop
Det koster 39 kr. at få leveret
Hvis du køber for mere end 599 kr. sender vi fragtfrit til dig.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.
Afhentes pakken ikke inden fristens udløb, vil pakken blive returneret til Stofhimlen. Ønskes pakken sendt
igen, koster det 39 kr. Der ydes ikke tilbagebetaling for uafhentet stof.

 

FARVER PÅ NETTET

Hos Stofhimlen gør vi meget ud af, at farverne på vores metervarer/bånd vises korrekt på webshoppen. Vi
bruger som oftest producentens egne billeder og gør meget ud af at vores egne billeder er i høj kvalitet.
Dog afhænger farven som du ser hjemme på din skærm bl.a. din skærmopløsning og andre indstillinger på
din egen computer, mobiltelefon, IPad m.m. Vi kan derfor ikke tage ansvaret for, at du vises den korrekte
farve.

OM MØNSTREDE METERVARER

Vores metervarer er rullet op, når vi modtager dem fra vores leverandører. Af og til er stoffet rullet skævt

op, dvs. at striber og mønstre derfor ikke ligger lige ud for hinanden på stoffets for og bagside. Vi har ikke
mulighed for at rulle stofrullerne om, så det er desværre ikke muligt for os at tage hensyn til dette, når vi
klipper stoffet. Ønskes det at striber, tern og mønstre passer sammen på begge sider, f.eks. når
sidesømmen syes, anbefaler vi derfor, at der købes 10 – 20 cm. ekstra, så det er muligt selv at rette stoffet
til.

 

FEJL I TEKST

Vi tager forbehold for indlysende tastefejl

 

FORTRYDELSESRET

Efter gældende dansk lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret. Varen skal returneres i ubrudt og original
emballage.
Returretten gælder fra det øjeblik du har modtaget dine varer.
Der gøres opmærksom på, at returretten IKKE gælder varer, der er taget i brug, og hvor varens salgsværdi
dermed er formindsket.
Stofhimlen tager IKKE afklippede metervarer eller bånd retur, da disse betragtes som værende
specialproducerede produkter.
Sådan fortryder du
Skulle du fortryde en vare jf. ovenstående beskrivelse, skal du inden fortrydelsesfristens ophør kontakte
Stofhimlen. Bemærk at det IKKE er nok blot at nægte modtagelse af din pakke.
Du skal selv betale omkostningerne ved varens returnering til os.
Varernes skal returneres til: Stofhimlen, Tjærbyvej 16, 8930 Randers NØ. Bemærk at vi ikke modtager varer
som er sendt uden omdeling eller pr. efterkrav.
Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet varen til fragtfirmaet. Det anbefales, at du
gemmer kvitteringen for, at du har overgivet varen til fragtfirmaet. Vi anbefaler, at varen sendes som
pakke, da der så vil være et track and trace nummer. Så kan pakken spores, hvis den ikke når frem.
Når Stofhimlen har modtaget varerne retur, vil vi overføre pengene til din bankkonto (dvs. ikke den
indbetalte fragt, da denne er brugt til at sende pakken til dig). Husk at opgive dit kontonummer.

 

REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Det er derfor vigtigt, at
stoffet kigges efter, inden det tages i brug.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Stofhimlen i rimelig tid efter varens modtagelse. Her
anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Vi tager kun metervarer retur, hvis der er fejl og mangler på stoffet (ikke fordi du fortryder købet, da det er
i afklippet mål efter dit ønske)
Reklamationen frafalder ved forkert opbevaring af produktet. Metervarer og andre varer, må derfor ikke
lugte af parfume, mados, røg, mug eller lignende eller være forkert opbevaret, f.eks. fugtigt.
Stof der er klippet i tages ikke retur.
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav

KUNDE- & PRIVATLIVSPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysninger registreres hos Stofhimlen og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Som registreret hos Stofhimlen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til
indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og
henvendelse i forbindelse hermed rettes til anette@stofhimlen.dk.
Den dataansvarlige på Stofhimlen er Anette Nygaard
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

 

KLAGEMULIGHEDER

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til Anette Nygaard på anette@stofhimlen.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, hvis
betingelserne herfor er opfyldt.

 

GENERELLE OPLYSNINGER

STOFHIMLEN
Tjærbyvej 16
8930 Randers NØ
Tlf. 28151506
Mail: anette@stofhimlen.dk
CVR: 14704337

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.